Olbermann on how he clashed with Current’s decor; Trayvon-shooter’s associate claims a ‘Times’ misquote

Lineup: Olbermann on Letterman. ()
Tweet Share on Facebook Share on Tumblr Print

The Lineup collects the media stories, big and small, that are on our radar each day.

Tabloid skewers "diva"

Keith Olbermann gave the first interview about his dust-up with Current TV, which fired him last week, to David Letterman on "The Late Show" last night.

"I screwed up," he said. "I screwed up really big on this. ... I thought we could do this. It's my fault that it didn't succeed, in the sense that I didn't think the whole thing through. I didn't say, you know, if you buy a $10 million chandelier, you should have a house to put it in."

MORE ON CAPITAL

ADVERTISEMENT

Olbermann's clashes with Current brass reportedly had a lot to do with the quality of the set and the production operation they set up for him.

Leaks flowing from within Current, on the other hand, portray the famously difficult-to-work-with Olbermann as being, well, difficult to work with.

The New York Post in particular seems to be having a blast covering the fallout surrounding his abrupt departure. Today, for instance, the News Corp.-owned tabloid describes emails about Olbermann's apparently impossible car-service standards. (In a last-ditch effort to please him, an assistant set Olbermann up with a service called "Diva.")

Olbermann's response to that?

"What kind of 'progressive channel' leaks to Murdoch's paper?," he tweeted.

The Trayvon Martin story and the Times

On CNN yesterday morning, Soledad O'Brien poured cold water on Frank Taaffe's claims that his friend and neighbor, George Zimmerman, was badly injured during a scuffle that culminated in the shooting of unarmed 17-year-old teenager Trayvon Martin in February.

At one point, O'Brien asked Taaffe about a quote attributed to him in The New York Times on Sunday: “There were Trayvon-like dudes with their pants down.”

“I never said that,” said Taaffe.

“That’s a misquote from The New York Times?” O’Brien asked, according to Mediaite.

“Yes, it is…I never used that term and I would go on record, I never said that.”

I asked the Times about Taaffe's accusation that the paper had misquoted him.

"We stand by the story," said a spokesperson.

Meanwhile, NBC News has apologized for what appeared to be selective editing of the 911 call in which Zimmerman speaks with a dispatcher while pursuing Martin.

"During our investigation it became evident that there was an error made in the production process that we deeply regret," an NBC News spokeswoman told Reuters on Tuesday. "We will be taking the necessary steps to prevent this from happening in the future and apologize to our viewers."

In other news...

Yahoo laid off 2,000 employees this morning as part of a massive restructuring. [Kara Swisher/AllThingsD]

Next Issue Media has launched a "Netflix for Magazines." [Peter Kafka/AllThingsD]

Katie Couric could not stop NBC's morning ratings win. [NYT/Media Decoder]

A reminder to Wall Street Journal news staffers not to get political. [Jim Romenesko]

The ASME chief pushes back on criticism about the lack of women among this year's National Magazine Awards finalists. [Poynter]

Former Thomson Reuters chief executive Tom Glocer's golden parachute is worth $20 million. [Reuters]

Reuters editor-in-chief Stephen Adler received $2.7 million last year. [Talking Biz News]

Here's what Ben Smith reads. [Atlantic Wire]