About that ‘Times’ story on Romney’s Bain Capital that Gingrich wants you to check out: It was actually Reuters

about-times-story-romneys-bain-capital-gingrich-wants-you-check-out-it
Newt Gingrich. (newt.org)
Tweet Share on Facebook Share on Tumblr Print

MANCHESTER, N.H.—Many were surprised at Newt Gingrich's repeated plugging of a recent story in The New York Times about Bain Capital, the investment firm once headed by rival candidate Mitt Romney, during last night's debate at St. Anselm College in Manchester.

"They took one specific company. They walked through in detail. They showed what they bought it for, how much they took out of it and the 1,700 people they left unemployed," Gingrich said of the piece. "Now that's—check The New York Times story, but that's their story."

He surprised watchers again in this morning's debate when he referred to the same article.

"If you look at the New York Times article, and I think it was on Thursday," he said, "you would certainly have to say that Bain, at times, engaged in behavior where they looted a company, leaving behind 1,700 unemployed people."

MORE ON CAPITAL

ADVERTISEMENT

Only problem is, the story did not in fact appear in The New York Times, but rather Reuters, a mix-up that journalists from both news organizations, as well as others, were quick to take Gingrich to task for on Twitter.

"Newt, it was Reuters! Stop with your falsehoods," wrote Reuters' Sam P. Jacobs.

"Gingrich AGAIN incorrectly refers to an NYT story in the last few days, which was really a Reuters story," wrote the Times' Michael Barbaro. "We fact-checked this."

Michael Luo, a New York Times investigative reporter, chimed in: "The bosses @reuters gotta be going nuts. Investing all this money in beefing up news op and they can't get credit for their own story!"

We tried to contact a Reuters spokesperson to find out if Reuters brass is, in fact, going nuts, and we'll update if we receive a comment.

But in the meantime, we asked Gingrich spokesman R.C. Hammond if the candidate was aware of the flub and whether he planned to set the record straight.

Hammond winced.

"The writers at Reuters must be very offended," he said, leaving it at that.